2014. június 24.

Kritika #3 - Démoni életem sorai

                                                

Design: Mikor megláttam a blog címét tudtam, hogy ilyesmire kell számítanom. A design tökéletesen illik a 
történet sötét, komor hangulatához.Viszont lenne pár problémám vele. Bár megy a történethez, meg minden, de a fejléccel/design-al nem vagyok teljesen megelégedve.A bal részén például teljesen látszik, hogy több képből van összeszerkesztve, ami nem is lenne baj, ha az áttűnés jobban meglenne csinálva, a pók szerepét a fejléc sarkában meg csak szimplán lényegtelennek és értelmetlennek találom, szerintem az valahogy nem illik oda.Mondjuk a fejlécet nem te csináltad, így hát erről nem is te tehetsz.
A blog mondhatni a modulok teljes hiányában szenved, hiába vannak meg, a menü pontok teljesen oldalt vannak kis híján a blog alján, holott ezeknek szembetűnőbb helyen kéne lenni.A betűtípussal magában nem lenne semmi gond, viszont ez egy olyan stílus, amiben nincsenek ékezetek, így nem tudom észrevetted-e de a fejlécen a blog neve "Dmoni eletem sorai" lett, ami kár mert tényleg illik az oldalhoz.
Javasolnék egy teljes design átalakítást.
4,5/10

Történet: Őszinte leszek, mikor megláttam, hogy ez egy vámpíros sztori eléggé megijedtem, mert félő volt, hogy egy unalmas, lerágott csontot fogok elolvasni, amit mind a könyvek világában, mind pedig a filmiparban már agyonhasználtak, újraírtak és eladták őket kisebb változtatásokkal. Ennek hatására pedig létrejöttek a tini vámpírok, akik csillognak a napfényben...A te történetben mindenképp pozitívum, hogy nem csillognak a fényben.Eddig magáról a sztoriról nem nagyon tudok semmi jelentőségteljeset mondani, ugyan is még nagyon az elején járunk az egésznek,viszont abban szinte teljesen biztos vagyok, hogy két főszereplőnk egymásra talál a történet során, már csak azért is, mert 1. vonzódnak egymáshoz, 2. a hősnőnk nem éppen egy visszahúzódó, mindent tűrő lánynak tűnik, szóval nem hiszem, hogy megfutamodik a kihívásoktól.Eddig a sztoriban nem volt nagy előrelépés, vagy hatalmas csavar,ami nem baj, mert mint mondtam még nagyon az elején járunk a dolgoknak. Szóval, a lényeg, hogy az alapötleted jó és ebből még egy nagyon jó történetet lehet kihozni.
8/10

Fogalmazás: A fogalmazással nem voltak különösebb problémáim, viszont a szóismétlésre figyelj, hogy ne legyen sok, tudom, hogy néhány mondatot a nyomatékosítás kedvéért írsz le kétszer, de ha túl sok az ilyen akkor, elvesztik a szerepüket, mert ha minden második mondat megismétlődik egy idő után már senki sem fog úgy tekinteni rájuk mint nyomatékosításra. Ajánlatos még figyelned arra, hogy a részekben ne a táj, ruhák leírásán legyen a fő hangsúly, hanem magán a történeten. Az nem baj, ha leírod a szereplők kinézetét, de figyelj, hogy ne vidd túlzásba.Alapjába véve jól fogalmazol és biztos vagyok benne, hogy ha folytatod a blogolást még jobb leszel.
9/10

Helyesírás: A helyesírással nem volt gond, néha feltűnt pár elgépelés, pár vesszőhiba, de nem komolyak. Az egyetlen dolog ami kissé zavaró a mondatok hosszúsága.Tényleg nagyon sok a két-három szavas mondat és eddig a leghosszabb mondataid terjedelme is olyan 10-15 szó volt, ez magában nem zavaró, de próbálj meg pár összetettebb mondatot is belecsempészni a szövegbe.
9/10

Egyediség: Látszik, hogy az egyediségre törekszel, ami dicsértere méltó, ám egyben nehéz "feladat" is, különösen az ilyen népszerű témákon alapuló történeteknél. Sajnálatos módon még így is hasonlít a tiniknek írt vámpíros, angyalos, stb.- könyvekre.Teljesen helytálló véleményt még erről sem tudok írni, ugyanis még tényleg az elején vagy, de szerintem megvan benned a kellő igyekezet ahhoz, hogy sikerüljön egy izgalmas, eredeti történetet írnod.
Javasolnám,hogy próbálj elvonatkoztatni mostanában nagy divatnak örvendő vámpíros könyvektől és használd a képzeleted, így akár sikerülhet egy új, teljesen egyedi történetet megalkotnod.
7/10

Összesen: 37,5/50

Remélem semmivel nem bántottalak és kritikám hasznos volt számodra, ha mégis kérlek szólj, így legközelebb figyelmesebb leszek.

Bloom

2 megjegyzés:

  1. Köszönöm. A fejlécet/Desinget nem én csináltam, tehát azzal nem tudok mit tenni. :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem azért, de direkt bele írtam a kritikába, hogy a fejléc és a design minőség beli, valamint kinézeti problémáiról nem te tehetsz...talán végig kéne olvasni rendesen a ritikát mielőtt megjegyzéseket teszel. Nem mellesleg lehet ellene tenni, rengeteg jó designer blog van, akiktől rendelhetsz új design-t/ fejlécet.

      Törlés