2015. június 20.

Kritika #53 - Az életem margójára


A következő blog olyan, amilyennel az eddigiek során még nem találkozhattatok az Infinity Critics-en, ugyanis nem kimondott történetes blog. Az értékelésen kicsit variáltam, hogy egyszerűbb legyen.

Design: A fejlécen nagyon tetszik a lány, igazán különleges kép, illik a bloghoz. A cím szép és olvasható, egyedül az idézetbe tudok belekötni: túl halvány rózsaszín, ettől nehezebben olvasható, illetve lehetne kisebb a betűméret, hogy jobban kitűnjön, hogy az nem a cím szerves része, sem egy alcím; illetve javasolnám az idézőjel használatát. Ami a modulokat illeti az elején még jó, azonban néhány dolog javításra szorul. Változó a címek betűmérete, illetve igazítása. Ezt mindenképp egységesíteni kell, úgy sokkal szebb és letisztultabb lesz az egész. Én az "üdvözöllek" feliratot még a kép fölé tettem volna, így közvetlenül alá mehetett volna a szöveg, ezáltal kicsit barátságosabb lenne, és ahogy rákattint az ember a blogra, nem egy kép tetejét látja először, hanem, hogy az író néhány sorban leírja, miről is fog szólni a blog. A "Megéri elolvasni" modulnál tetszetősebb lenne, ha egymás alatt lennének a blogok, ezáltal áttekinthetőbbé válna az egész. Itt van egy nagyobb kihagyás a következő modul előtt. Nem tudom, miért van, lehet csak az entereket kellene törölni a blogok után, és feljebb csúszna az egész, mindenesetre ezt ki kéne javítani. A sorrend rendben van, egyedül az "Itt járt" modult raknám az aljára, vagy venném ki a sorból. Jöhetnek az oldalak. Mivel itt is látok egy Blogarchívumot-ami felettébb áttekinthető-,így javaslom, hogy a modulok közül ezt vedd ki. Nagyon jó, ötletes, hogy van egy ilyen oldal, ezáltal az idetévedők könnyedén tudnak tájékozódni és minden rendszerezve van. Az "EFTM-AVÉM" elnevezés számomra nem mondd semmit, és szerintem ezzel nem vagyok egyedül. Aztán amikor rákattintottam, értelmet nyertek ezek a rövidítések. DE mivel feltünteted ezeket "Állandó rovatok" néven, szerintem könnyebb lenne az eligazodás, ha az oldal is ezt a nevet viselné. Ez csak egy ötlet, ha neked ez így jobban tetszik, akkor felőlem nyugodtan maradhat. A "Cserék"-nél tetszik a fejléces megoldás. Egy korábbi kritikámban megemlítettem ennek a hátulütőjét, miszerint ezeket is frissíteni kéne, ahogy magán a blogon változik, ám nem hinném, hogy erre bárki is vállalkozna, és nem is várja el senki. Végül az oldalakról annyit, hogy a címkéket lehetne animálással színesíteni. Összességében nincs gond a blogod küllemével-csupán a modulokra fér rá némi variálás-, ám a mai Blogger világban annyira extravagáns dizájnok is vannak, hogy egy ehhez hasonló "egyszerűbb" külső már kevésbé csalogatja az olvasókat. Esetleg, ha egy kis frissességet, lendületet akarsz a blogodba vinni, akkor csinálj/rendelj egy kódolt dizájnt; sokan sajnos a borítóról ítélik meg a könyvet.
7/10

Tartalom: Mivel ez nem egy kimondott történetes blog, így a tartalma igazán sokszínű. Van itt minden: verseny; ismertető; saját blogos közösség egy figyelemreméltó céllal; információk, kulisszatitkok; értelmes, érdekes, valós problémákkal, naprakész témákkal foglalkozó cikkek; kampány; könyvismertető, amik hasonló témákat dolgoznak fel, mint amiket az előbb említettem; szóval tényleg minden. Ami még tetszik, hogy az összes címében szerepel a "margójára" szó, ami egységesíti az egészet, és összhangot teremt a blogon belül. Néhány bejegyzésre ki is térnék. "Egy fantasy történet margójára": Határozottan felkeltette az érdeklődésem ez a rövidke kis részlet. Tényleg nagyon jó ötlet, hogy amíg nem vagy benne száz százalékosan biztos, hogy blogot (esetleg akár könyvet) csinálsz belőle, rendszeresen hozol részleteket, és kikéred mások véleményét. Megmarad a titokzatosság, mégis kap az olvasó egy képet, hogy mégis mire számíthat. Az eddigiek alapján támogatom, hogy publikáld! Az egyetlen problémám a trailerrel volt, ugyanis nem engedte lejátszani (bár ez lehet a gép hibája, nem tudom). "Az Arany Pillangó Közösség margójára": Rendkívül jó ötletnek tartom a kezdeményezést, ugyanis a tömegblogok elnyomják a valódi tehetségeket, akik sokkal több figyelmet érdemelnének, de sajnos nem kapják meg. Sokkal több hasonló kezdeményezésre lenne szükség. Találkoztam már hasonló Facebook csoportokkal, van, aminek én magam is tagja vagyok, csakhogy emiatt rájöttem valamire: egy ilyen csoport nem igazi előrelépés. Sokkal kevesebb emberhez jut el a blog híre, elvégre szabályok vannak és szigorú rosta, amin nem jut át mindenki. És mi a garancia, hogy a többi tag belenéz a blogodba? Igen, semmi. Félre ne érts, ezzel nem azt akarom mondani, hogy nem éri meg, mert igenis megéri. Kiindulópontnak tökéletes, innen már csak magasabbra kell törni, hogy minél több emberhez eljusson. Gondolok itt pl. ajánlókra; játékokra, amiben mindenki elmondhatja az adott blogról a véleményét stb. Sok sikert hozzá, szurkolok, hogy a kezdeményezés sikeres legyen. "Az előítéletek margójára": Érzelmes, ugyanakkor átgondolt iromány, ami minden olvasót elgondolkodtat; engem legalábbis biztosan. Külön tetszett, hogy mások véleményét is beemelted a végén. Minden egyes szó igaz volt benne, így ha sok embernél eléri azt a hatást, amit nálam, akkor már jót tettél a világgal. Sosem tartottam magam előítéletes embernek, ám ez a cikk ráébresztett, bizonyos szinten sajnos az vagyok, és ezen változtatnom kellene. Szóval köszönöm. Hasonlóan nagy hatást gyakorol az emberre "A Ne csak sajnáld! Védd! című kampány margójára" bejegyzés is, ami szintén egy fontos, mindennapi témát dolgoz fel. Tényleg képes felnyitni az ember szemét, és akár tettre késztetni. Végül pedig "Rebecca Donovan Elakadó lélegzet című könyvének margójára": Először azt gondoltam, hogy ez könyvajánló/kritika lesz, és valamilyen szinten az is, ám sokkal inkább figyelemfelkeltés. Szintén egy súlyos problával kerül szembe az ember: a családon belüli erőszakkal (bocsi, ha valakinek lelőttem volna a "poént"). Ez egy igen súlyos, és sajnos mindennapi probléma, amiről igenis beszélni KELL. Sokat hallani esetekről a TV-ben, híradásokban, ám az esetek többségét így is elhallgatják, mert félnek. Pedig ahogy te is leírtad: addig kell cselekedni, amíg nem túl késő. Összességében: Nagyon örülök, hogy én kaptam a blogod kritizálásra, és hogy elvállaltam annak ellenére, hogy eddig csupán történetes blogokkal volt dolgom. Mindenképp folytasd, amit csinálsz, és őszintén remélem, hogy az olvasóid száma gyarapodni fog, mert megérdemled. A lista velem máris bővült!
10/10 

Fogalmasás: Nagyon jól fogalmazol, választékos a szókincsed, nincsenek értelmetlen, kusza részek, sem pedig túlbonyolított körmondatok. Akadékoskodó személy vagyok, de ebbe, ha akarnék se tudnék belekötni.
10*/10

Helyesírás: Szinén kiemelkedő. Nagyon régen találkoztam már olyan bloggal, ahol egyetlen hibát sem tudtam megemlíteni. Tényleg: kifogástalan, csak így tovább!
10*/10

Egyediség: Hasonló bloggal még nem igazán találkoztam, így kategorizálni se igazán tudnám. Ez mindenképp azt jelenti, hogy egyedi, ám még sosem fordult elő, hogy ehhez hozzá kellett raknom a sajnos szót. Sokkal több hasonló blogra lenne szükség, viszont kevesen mernek ilyen témákat nyíltan feszegetni. Örülök, hogy te megtetted/megteszed.
10/10

Összesen: 47+2*/50

Remélem, nem bántottalak meg semmivel, és hasznosnak találod a kritikám.
További kellemes blogolást!

Vivienn J.

1 megjegyzés:

  1. Nagyon szépen köszönöm a tartalmas kritikát, igyekszem megfogadni a tanácsokat :) a design átalakítása pedig már folyamatban van, de ott is a kódolt design ellenére szeretnék megmaradni a minimalista designnál, nem gondolom, hogy ezen a blogon egy amolyan pucc parádét kellene rendezni, mint ami a történetes blogokon van

    VálaszTörlés