2015. november 21.

Interjú #3 - Riri Nord

Sziasztok!

Ebben az interjúnkban a legjobb fantasy kategória nyertese, a Tükörkép című blog csodálatos írónője, Riri Nord válaszolt pár kérdésünkre. És ezzel egy időben szeretnénk neki újra gratulálni a versenyben elért első helyezésért. 

A kritikákkal és a hátramaradt eredményhirdetésekkel, pedig igyekszünk sietni, köszönjük a türelmet és megértést. 



1. Miért döntöttél úgy, hogy bloggerina leszel, csupán időtöltés, hobbi gyanánt, vagy más okok miatt kezdtél el blogolni?
 Még 2010. nyarán nyitottam meg az első blogomat. Akkoriban leginkább fórumozással ütöttem el a neten töltött időmet, ezekben a közösségekben pedig több embernek volt amolyan naplós blogja, és mivel megtetszett az ötlete, hamarosan nekem is lett. Aztán ahogy a blogger világ egyre tágabb lett, én is elkezdtem felpakolgatni a történeteimet, bár ehhez azért pár évnek el kellett telnie.

2. Hogyan találod ki a történeteid, vannak olyan filmek, könyvek, vagy bármi, ami hatással van rád, miközben írsz, ha van, akkor bizonyos elemeket beépítesz, felhasználsz a sztoriban, vagy nem hagyod, hogy befolyásoljanak?
 Általában egy-egy kép vagy zene hangulata adja meg a kezdőlökést az alapötlethez, de biztos vagyok benne, hogy akaratlanul minden benyomás, átélt emlék hozzátesz egy kicsit a dologhoz. Vannak olyan, érzelmileg az életemet nagyban befolyásoló dolgok, amiket valamilyen úton-módon mindig belecsempészek a történetekbe, de a többi meg csak jön magától.

3. A történetben szereplő mitológiai, természetfeletti lények és a fantasy világa alapból vonz, vagy csupán a blog miatt mélyedtél jobban bele?
 Nagyon szeretem a fantasy műfajt, ehhez nagyban hozzásegített Angie Sage - Szeptimusz c. könyvsorozata. Annyi mindent ki lehet hozni ebből a témából, a sokfélesége hamar magába szippantott. Ugyanakkor szerintem nagyon nehéz jól megírni egyet, számomra legalábbis sokkal nagyobb kihívást jelent, mint a többi történetem. 

4. Te mit gondolsz a történetedről, elégedett vagy vele, vagy így visszanézve vannak olyan részek, amiket már máshogy írnál?
 Az esetek legnagyobb részében nem vagyok elégedett azzal, ami kikerül a kezeim közül - a maximalizmusom miatt kicsit túl sokszor agyalok azon, hogy mit és hogyan lehetne még jobbá tenni, de legtöbbször végül elfogadom az eredeti verziót. A Tükörkép esetében sincs ez másként, még így az elején járva is vannak részek, amiket átjavítanék, összevonnék, kivennék, illetve pár napja az egyik karakter is át lett nevezve.

5.  Láttam, hogy több blogot is vezetsz, melyik áll legközelebb a szívedhez, melyikről érzed azt, hogy nagyon különleges a számodra, a kedvenced?
 Kedvencem konkrétan nincs, mindegyiket egyformán szeretem, noha mind teljesen más. Azt mondanám inkább, hogy mindig arra vagyok a legjobban rápörögve, ahhoz jön a legtöbb ihlet, amelyikhez éppen friss fejezetet írtam. Egy-egy új rész publikálása után szinte képtelenség számomra átállni egy másik történetre, mert még mindig az előzőn agyalok.

6. Sokat gondolkozol a fejezeteken, vagy így teljesen spontán, érzésből írod őket?
  Minden történetnél szeretem már előre tisztázni, felvázolni a főbb pontokat, hogyan jutok el A-ból B-be és így tovább, és mire belefognék a tényleges írásba, már lesz egy többé-kevésbé változatlanul maradó vázlatom fejezetekre bontva. De azokon belül általában spontán írok, csak az a lényeg, hogy a kulcsmozzanatok benne legyenek. 

7. Bár eléggé bugyuta kérdés figyelembe véve a designt, de szereted a Trónok Harcát, ki a kedvenc szereplőd, a blog design-ja miatt Daenerys-re tippelek, de ha nem Ő, akkor ki az, aki a legjobban megfogott a sorozatban?
 Jól gondolod, nagyon szeretem a Trónok Harcát, az egyik kedvenc sorozatom. Bár Dany karakterét is kedvelem - csak szegényt mintha kezdené utolérni a Targaryenek őrülete -, az abszolút favoritjaim Tyrion és Kisujj. Lenyűgöző stratégiai érzéke és beszélőkéje van mindkettejüknek, élmény az ő jeleneteiket nézni. Kisujjban azt imádom különösen, hogy milyen lenyűgözően kavarja a szálakat úgy, hogy közben ő maga mindig mindenből jól jön ki. Zseniális!

8. Mik a terveid a történettel, happy end lesz, vagy inkább egy sötétebb, drámaibb módon fejeznéd be?
 Azt mondanám, hogy keserédes lesz a befejezés - lesznek élők, lesznek holtak is. Mivel a történet egy háború köré épül, nem lehet abszolút happy enddel befejezni, nem igaz?



Az interjút készítette:

Bloom

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése