2014. augusztus 28.

Kritika #30 - You're the best



Design: Az a kategória, amiben a blogod a legjobban teljesített az Infinity Critics értékelési szempontok között, kétségkívül a design. Az oldaladnak rendezett a kinézete, és mindenki egyszerre megtalálja, amit keres rajta. A fejléced nagyon elnyerte a tetszésemet, a méretét venném talán kisebbre, hogy ne kelljen annyira sokat lejjebb görgetni, de ez monitorfüggő, szóval maradhat így is. Emellett nagyon tetszenek még a blogon belüli önálló oldalak fülei, betűtípusa. Szerintem semmi fontosabb változást nem szükséges végrehajtani rajta.
9/10

Történet: Az egész alapötlete szerintem nem rossz, csak nehezen követhető. Érzésem szerint túl gyorsan halad a cselekmény, és abban is vannak furcsa dolgok. A Történet című külön oldalra nagyon jól, és tömören megfogalmaztad a kiindulóhelyzetet. Ehhez képest, ha továbbolvasunk, nem biztos, hogy egyértelműen tudjuk élvezettel olvasni. Sokat váltogatod egy-egy fejezeten beül a helyszíneket, szereplőket. Ami még elég zavaró volt (de lehet, hogy csak nekem), hogy a szereplők között előfordulnak magyar, és angol nevek is. Ha ez egy nemzetközi suli, felfognám, de javaslom, hogy egy ország mellett állapodj meg. Mert azért valljuk be, annak, hogy valakit Emesének hívnak, a bátyját meg Shane-nek, nagyon kevés a realitása. De ez a történet szempontjából mindegy. Nekem annyira nem tetszett így összességében, viszont nem kell azonnal törölni sem a blogot.
6/10

Fogalmazás: Ezzel voltak a legfőbb gondok. Ahogy már az előző szempontnál kifejtettem, nekem túl gyorsan halad a cselekmény. Rengeteg a tőmondat, határozószók, hangulatfestő szavak nélkül. Sokkal pozitívabb hatást érnél el az írásaiddal, ha jobban részleteznéd az egyes szereplők jellemét, a helyszíneket, vagy a történet logikai fonalát. Sajnos nem mindig érthető, hogy melyik eseménynek mi a következménye, ami egy történetnél a legfontosabb dolog.
4/10

Helyesírás: Sok hibát találtam benne, ami zavaróvá, nehézkessé teszi az olvasást. A jövőben próbálj erre jobban figyelni. Ebben segíthet egy helyesírás-ellenőrző, a vesszőhibák elleni elixír pedig az, hogyha hangosan felolvasod, hangsúlyozva, amit írtál.
A szereplők mondatainak idézésekor pedig csak akkor írjük kis betűvel a kötőjel után lévő szót/tőmondatot/kijelentést, ha az a beszélőhöz tartozik, vagyis azt írja le, ő mit csinál(t), miközben beszélt. Mutatok rá egy nem a sztoridhoz kapcsolódó példát.

-Milyen jó, hogy süt a nap! -ugrándozott Catrina.
-Milyen jó, hogy süt a nap! - Lelkesen ugrándozott a virágok között.

Korrigálnám az egyik leghibásabb bekezdést:


- Ne aggódj, csak kimostam. Ha megszárad, majd visszakapod. Addig is, kérek kölcsön neked Shane-től. - Értetlenül nézett rám.
- Shane a bátyám neve. - Így már megértette. Vártam, hátha akar még valamit mondani, vagy kérdezni, de mivel nem tette, a ruhásszekrényem felé vettem az irányt. Kiválasztottam belőle egy kényelmes pólót, egy fekete kapucnis fölsőt és egy csőnadrágot, majd az alatta lévő fiókból kikaptam egy zoknit is. Bementem a fürdőszobába, hogy nyugodtan átöltözhessek. Mikor már kész voltam, visszafutottam a tesizsákomért és a táskámért.
3/10

Egyediség: Ez maximálisan megvan a negatív károgásom véleményem ellenére is. A sztori sablonossága ugyan 5 fejezet után nehezen megítélhető, de eddig ígéretes. Ha odafigyelsz a helyesírási és formai dolgokra, szerintem egész jó kis blog lehetne ebből.
7/10

Elnézést, amiért ilyen sokat kellett várnod a kritikára. Remélem, nem bántottalak meg, és van valami használható a tanácsaim között.
Fran Fisher

1 megjegyzés: