2015. január 13.

Kritika #35 - Fix my heart



Mielőtt elkezdeném a kritikát, szeretnék hatalmas bocsánatot kérni a blog írójától, Aurától, és mindenki mástól, akit kritikámmal ennyire durván megvárakoztattam. Matektanárnőm szavait idézném:
Ilyet többet nem csinálok.

Design: A fejlécen (ami lehetne véleményem szerint picit szélesebb) vannak apró dolgok, amikről nem tudom, hogyan kerültek oda, de ez igazából nem lényeges. A blogod kinézete igényes, abszolút "olvasóbarát". Ezalatt azt értem, hogy könnyen megtalálok rajta mindent, és a színek kombinációja sem zavarja a szememet. Főleg a világos háttér és a sötét betűtípus illik össze. Egy apró hiba, ami igazából nem is hiba, csupán egy megjegyzés: az oldalmenük és a fejezetek címei angolul vannak, ami nekem kissé furcsa. Nem kell ezen feltétlenül változtatnod, csak azon olvasók kedvéért mondanám, akik esetleg nem beszélnek angolul, és emiatt nem igazán találják, amit keresnek. De, mint mondtam, maradat így, ha ez nem zavar senkit. Összességében a design tényleg rendben van.
9/10

Történet: Mindenféle túlzás nélkül azt mondhatom, hogy a legjobb blog, amit eddigi kritizálnom kellett. Rettentően sajnálom, hogy amíg aktívabb voltál, nem tudtam megírni a kritikát, de így legalább több részt olvashattam el, haha. A blogodon lévő kis expozícióból sokan sejtik, hogy Ashlynn és Neymar összejön, blablabla, de ezt elegánsan oldottad meg. Tetszik a történet menete, ahogy a jelenlegi fejezetnél sem teljesen egyértelmű, hogy mi is van közöttük. Szívesen olvastam, remélem, a közeljövőben visszatérsz a bloghoz, és több fejezet is publikálásra, amiben megtudhatjuk Ashlynn és Neymar jövőjét, illetve érdekelnének a Norah, Gia, Messi -mellékszálak is. (Sajnos a 9. fejezetet én már nem tudtam elolvasni, mert levetted utólag.)



10/10

Fogalmazás: A fogalmazásmódod egyedi. A karaktereid könnyen megjegyezhetőek, sablonosnak ugyanakkor nem mondanám. A megjegyezhetőség valószínűleg az ütős párbeszédekből ered, néhol jókat nevettem rajta. Felix és a hallókészülékes poén igen nagy volt! Ami még nagyon tetszik, hogy nincs szükséged hosszú, bonyolult körmondatokra ahhoz, hogy szépen leírj egy helyzetet, miért hatalmas pluszpont! Főleg azt szeretném kiemelni, mikor a kórház intenzív osztályáról írtad, hogy nem tudni, ki ébred fel az éjszaka után, és ki nem. Ez engem rendkívül megfogott.
Ugyanakkor, biztosan változik, fejlődik még a fogalmazásmódod, fejezetről-fejezetre.
9/10

Helyesírás: Itt akaratlanul is belebotlottam néhány hibába.
A Felixxel, helyesen Felixszel lenne. Igen, tudom, ez így igen rondán néz ki, de azért így van, mert az "iksz"-ből az sz-t ejted utoljára, így a -vel ahhoz a hanghoz hasonul. Nyelvtanóra letudva.
"Lécci! Csak ma este!" - Értem én, hogy Gia stílusa ilyen, de akkor is jobb lett volna, ha Légyszi-ként idézed a szavait.
- Jó napot kívánok, Mr. Griffiths! Ashlynn Allen vagyok, és a takarítói állásra jelentkeznék.
A vesszőhibák előfordultak azért, nem durván, ezt a mondatot egyébként is a köszönés illedelmesebbé tétele miatt írtam ide ki.
7/10



Egyediség: A 2014-es foci vb óta rengeteg Neymaros történet kering a blogspoton, illetve a beteg kistesó sem a legegyedibb ötletek közé tartozik, így remélem, nem baj, ha erre nem adok max. pontot. Ugyanakkor ez nem stílustalan és elcsépelt, mint a legtöbb közülük. Remélem, hogy a blogspot fejezet-törlése után (ha tudnád, az előző történetes blogomon mennyiszer fordult elő velem ez...) erőt veszel magadon, és folytatod, mert megérné! 
8/10

Összesen: 43/50

Gratulálok, csak így tovább! (Feliratkoztam)
Fran Fisher

2 megjegyzés:

  1. Drága Fran!
    Köszönöm a részletes és őszinte kritikát, erre megérte várnom.:) Annyi pozitívumot soroltál, hogy elgondolkodtam a folytatáson. Hétvégén még alaposabban átgondolom, de hajlok a visszatérésre!
    Big hug,
    Aura

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Aura!
      Ezt mindenképpen örömmel hallom. :) Örülök, hogy szerinted hasznos volt kritikánk.

      Törlés