2015. május 26.

Kritika #45 - Hourglass


Design: Első ránézésre az összhatás nagyon szép, kellemes a szemnek. A fejléc, a sablon és a háttér tökéletesen harmonizál, kerek az egész. A fejléc nagyon szép, ahogy mondani szokás: egyszerű, de nagyszerű. Letisztult, nem túlzsúfolt, a rajta szereplő lány sem egy tömegkarakter, amiből sajnos manapság egyre kevesebb van (bár számomra ez sosem volt le egy blog/design értékéből). A betűtípus is tökéletes választás. Nagyon jó ötletnek tartom ezt az oldalfejléces megoldást, ehhez a bloghoz igazán remekül passzol. Csakhogy itt jön a probléma: az elrendezés. Ahogy az ember lejjebb görget a fejlécet felváltják a széles modulok, ami számomra azonnal tönkretette a fent említett összhangot és szépséget. Sokkal szebben mutatna az egész, ha a fejléc rögzített lenne a bal oldalon, a modulok pedig a jobb oldalsávban kapnának helyet, így nem lennének ennyire torzítottak a szélességük miatt. Jöhetnek konkrétan a modulok. A fejléc miatt össze kellett zsugorítani őket. egyesével nézve az összesen még inkább kiütközik az előbb említett torzulás. A "Fülszöveg" érdekes volt, ám a kép nagyon kicsi, illetve a szöveg sem szembarát, mivel nem sorkizárt, illetve a sorok túl hosszúak (szintén a szélességből kifolyólag). A "Menü" szintén nagyon fura; csak oda van biggyesztve középre, és szintén túl kicsi. Az animálása és a színvilága viszont rendben van, ám ez mit sem ér, ha az összkép csúnya. A többi modul és azok sorrendje rendben van. Most értékeljük a menüpontokat. A "Részek" oldal nincs túlcsicsázva, az a homokóra pedig tökéletes választás volt a történet szempontjából, főleg, mivel mozog is. Csupán olvasás közben tűnt fel, hogy a harmadik fejezetig vannak a számok linkekkel ellátva. Aztán még később rájöttem, hogy eddig összesen ennyi fejezet van fent a blogon. Ennek van előnye is és hátránya is: az olvasó tudja, hány részre számíthat, azonban akik itt akarnak eligazodni, könnyen megzavarodhatnak, mint ahogy én is tettem. (Pedig örültem, hogy végre egy sok részes bloggal hozott össze a sors oly sok kritika után). Ezen kívül, a harmadik fejezet betűtípusa sokkal kisebb, mint az előző részeké, ezáltal nehezebben olvasható. Ezt mindenképp egységesítsd. A "Szereplők" teljesen rendben van, elvégre nem csak "nesze itt van" alapon beraktál egy-egy képet a karakterekről, hanem leírást is mellékeltél. 
Összességében a design nagyon szép, tényleg egyedül a két oldalas megoldás az, amit javasolni tudnék, hogy még megkapóbb legyen, illetve a fejezetek betűméretének egységére kell odafigyelned.
9/10

Történet: Már rögtön az elején megfogott a történet! Nagyon sejtelmesen indul az egész, és a második nevem Rejtély (lenne, ha lenne második nevem), szóval alig vártam, hogy mi fog végül kisülni ebből. Talán a legjobb szó arra, hogy mit éreztem, miután elolvastam az első részt, az a döbbenet. Ennyire gyors és bizarr találkozással még nem találtam szembe magam kritikaíró létem során. Viszont ez mindenképp egyediségre utal. Csupán... meglepett. Nagyon. De nem annyira, mint a tény, hogy csupán három rész van fent. Meg kell mondjam egészen érdekes történet, bár kicsit gyorsan történnek az események. Különösen az fogott meg benne, hogy egy nem mindennapi rejtély áll a középpontban. Őszintén kíváncsi vagyok a folytatásra, lehet, hogy fel is iratkozom. 

9/10

Fogalmazás: Már rögtön az elején kiütközik, hogy szépen fogalmazol, választékos a szókincsed. Egyedül a végtelenségig nyújtott mondatokat kéne elkerülni, például rögtön az elején a lány leírása szebb lett volna két mondatba szedve. Ezen kívül nem igazán találkoztam olyannal, amibe beleköthetnék. 
10/10

Helyesírás: Egy-két vesszőhiba pl: "Fel sem tűnt sem a fájdalom, sem, pedig, hogy egyáltalán mozog a kezem" Ez helyesen valahogy így lenne: "Nem tűnt fel sem a fájdalom, sem pedig, hogy egyáltalán mozog a kezem." Az átfogalmazást a szóismétlés elkerülése érdekében alkalmaztam. Apróbb elírásokkal találkoztam a harmadik fejezetben egy kissé értelmetlen mondat "személyében": "Azt mondtam, nincs bajod az eperrel". Ezeken kívül teljesen rendben volt ez a szempont (eddig).
10/10

Egyediség: Bár még nagyon kevés fejezet van fent (legnagyobb bánatomra), eddig egészen egyedinek találom a blogod. Remélem, a továbbiakban sem válik cseppé a tömegblogok tengerében.
10/10

Összesen: 48/50

Remélem sikerült hasznos tanácsokat adnom.
További kellemes és sikeres blogolást!

Vivienn J.

1 megjegyzés:

  1. Kedves Vivienn!

    Nagyon szépen köszönöm a kritikát!
    A design problémáit már többször említették, sajnos ezeket én nem tudom orvosolni, ezért is rendeltem egy teljesen újat, ami valószínűleg még a héten elkészül.
    Nagyon örülök, hogy tetszik a történet, maximálisan igyekszem tartani a színvonalat és nem sablonossá válni. Tudom, hogy az eleje kissé mozgalmas, de ezt így terveztem, most jönnek majd a visszatekintések, több lesz a leíró rész, kicsit lelassulnak az események. Fogalmam sincs, hogy a harmadik fejezet betűtípusa miért ilyen kicsi, egyszerűen nem tudtam rendes méretűre állítani, viszont az egyik említett hibát már javítottam is.

    A feliratkozást külön nagyon köszönöm, holnap hozom az új részt:)

    VálaszTörlés