2015. június 13.

Kritika #51 - Jégtáncos Krónikák 1~Álmodj a csúcsig!


Először is, hatalmas elnézést szeretnék kérni Lucytől, amiért több hónapot kellett várnia a kritikájára. Ennek több oka is volt: magánéleti zűrök, és az, hogy a részeid nagyon hosszúak és tartalmasak, nem akartam összecsapni a kritikát anélkül, hogy tisztességgel el nem olvastam volna az összeset. Még egyszer bocsánat! ♥ Elásnám magam, a kritikusi becsületemmel együtt, csak akkor meg egyáltalán el sem készülnék.

Design: A blogod háttere és összhatása nagyon szép, a téli színek is remekül harmonizálnak egymással. Igényes minden rajta, a blog önálló oldalai, a szereplők, amelyek képét te magad szerkesztetted. És az is nagyon bejött, hogy a chatet Sajtótájékoztatónak nevezted el, nagyon ötletes! Ami egy kis mínuszpontért kiált, az a fejléc. A felirat nem emelkedik ki kellőképpen, a betűtípus sem a legjobb, és szerintem túlságosan beleolvad a háttérbe. Továbbá a közepén lévő páros kép kicsit halvány lett, ezért elsőre nem is nagyon tűnik fel. Ezek apróbb hibák, de amit mindenképpen javasolnék, hogy a feliratot változtasd meg.
8/10

Történet: LE-NYŰ-GÖ-ZŐ. A szó legszorosabb értelmében, ilyen bloggal már régen találkoztam. A kiindulóhelyzettől a jelenleg közzétett 17. fejezet utolsó betűjéig elnyerte a tetszésemet. Ritka az ilyen egyáltalán nem sablonos történet, amelynek mégis ad egy megszabott keretet a jégtánc. A helyszín, Olaszország is nagyon jó választás volt, valamint azt is nagyra értékelem, hogy a rengeteg szereplődnek külön-külön, össze nem téveszthető jellemet alakítottál ki, Julia személyisége is olyan, ami egy profi sportolóhoz kell, nagyon szimpatikus. Összességében egyedülálló, remek történetet alkottál meg!
10*/10

Fogalmazás: A fogalmazásmódod különleges, leköti az olvasót. Nagyon árnyaltan tudod megfogalmazni a dolgokat, élvezet olvasni minden egyes részt. Néhány helyen azonban szóismétlést találtam, erre, ha lehet, a későbbiekben jobban figyelj oda.
9/10

Helyesírás: Találkoztam elgépelésekkel, de ez könnyen kiküszöbölhető, ha közzététel előtt átolvasod alaposan, ugyanis a magyar nyelvű helyesírás-ellenőrző csak a szavakat érzékeli, tehát a rossz igeidőket, személyragokat nem javítja. Ami nálam nagyobb problémát okozott, az az "i" betű volt: a csintalan, feliratkozó, irattartó szavakat rövid i-vel, a tízen szót pedig hosszú í-vel írjuk. Nyelvtanóra vége.
8/10

Egyediség: Ahogy már a történetnél is említettem, ez egy nagyon egyedi alaptörténetű és karakterű blog, ezen nincs mit tovább ragozni. Egy kis negatívum: nekem a fülszöveg nem igazán jött be (habár megnyugodtam, hogy ebben nincsenek fantasy-elemek és misztikus szörnyek, mert azokért nem vagyok oda). Szerintem túl titokzatos maradtál, és így nem sokat tudunk meg magáról a történetről. Ugyanakkor, ez azért jó, mert így a továbbolvasásra sarkallja az embert, ami megéri, hiszen egy egyedülálló bloggal van dolgunk, több ilyenre lenne szükségünk a Blogspot országában!
9/10

Összesen: 44/50

További eredményes blogolást kívánok, és sok sikert a blog júliusi újranyitásához!
Fran Fisher

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése