2015. június 27.

Kritika #56 - A 70. Viadal


Mindenek előtt szeretnék elnézést kérni a viszonylag nagy késedelemért, bocsánat. 

Design: Hogy őszinte legyek nem tudom eldönteni, hogy tetszik-e, vagy nem ez a design, ugyanis nagyon üres. Maga a fejléc nem rossz, bár elég egyszerű, elbírt volna még egy kis munkát de ettől eltekintve az egész lap kék, nincsen rajta semmi, pedig megvan a chat ablak is, meg a modulok is, mégis az egész hiányérzetet hagy maga után. Mindennek ellenére a színösszeállítás jó, tetszik, hogy a kék különböző árnyalataival dolgozott a desinger. Az egyetlen dolog, ami zavar, az az, hogy fehérek a betűk, persze ez gondolom személyes problémának tudható be, ugyanis lehet, sőt valószínű, hogy nem minden ember szemét zavarja ennyire. Visszatérve a modulokhoz és oldalakhoz, én hiányolok egy szereplők menüpontot. Tudom, hogy aki olvasta a könyvet/nézte a filmet az tudja kikről van szó és, hogy hogyan néznek ki, de szerintem így mégis csak áttekinthetőbb és így azok is megtudják, hogy ki-ki, akik véletlenül tévedtek erre a blogra, vagy nem olvasták a könyvet, illetve nem látták a filmet.
7/10

Történet: A történet nagyon tetszik, hosszú idő óta ez az egyik legjobb fanfic, amit olvastam és most nem túlzok, ugyanis beszippantottak az események és nem hagytak menekülni. A történet vezetés jó, a karakterek szerethetőek és nagyon jól leírod az érzéseket és a különböző helyzeteket. Viszont van valami ami miatt egy picit kellemetlenül éreztem magam, ez pedig amiatt volt -SPOILER, hogy Finnick a könyvben meghalt SPOLIER-  így egy kicsit fura volt nekem. Persze ez nem nevezhető történetbeli hibának ugyanis nem az eredetit másolod, hanem saját történetet írsz, ezért is tetszik ennyire. Nagyon megszerettem a sztorit, teljesen beleéltem magam és végig úgy olvastam, mintha én lennék Annie...ezt nem sok történet éri el nálam, szóval mindenképpen jó jelnek számít a kritika szempontjából. Magáról a történetről ennyit tudok mondani, a többi már más szempontokhoz tartozik.
9/10

Helyesírás:  A helyesírással van egy kis gond. Valószínűnek tartom, hogy figyelmetlenségből adódik a legtöbb hibád, ugyanis sokszor láttam olyat, hogy egyszer jól írod az adott szót, vagy szószerkezetet, máskor meg nem. Így volt ez például a 8.fejezetben is, amikor azt jól írtad le, hogy kék színű, viszont az ezüst színűt már valamiért egybe írtad. Ezért mindenképpen javaslom a fejezetek többszöri átolvasását. Ezen kívül még voltak más hibák is, például az igeidő, vagy a ragozás, bár utóbbi lehet, hogy csak véletlen volt...itt szintén a nyolcadik fejezetből idéznék, ugyanis szerintem eddig ebben találtam a legszembetűnőbb hibácskákat. Például itt van a két nyitó mondat: "Az állomáson óriási tömeg gyűlt össze és mindenki integet, kiabál és éljenez. Az emberek pár hét múlva, büszkén fogják elújságolni a barátaiknak, hogy ők is egyike lehettek azoknak a szerencséseknek, akik élőben láthatták a kiválasztottakat."  Ezek helyesen így lennének: Az állomáson óriási tömeg gyűlt össze és mindenki integetett, kiabált és éljenzett. Az emberek pár hét múlva, büszkén fogják elújságolni a barátaiknak, hogy ők is egyikei lehettek azoknak a szerencséseknek, akik élőben láthatták a kiválasztottakat. Ezeken a típusokon kívül nagyon nem találtam hibát.
7/10

Fogalmazás: A fogalmazással nem volt problémám jó az aránya a leíró részeknek, a külső, illetve belső monológoknak és megfelelő mennyiségű párbeszéd is van az adott fejezetekben. Mégis van valami, ami nagyon zavar engem, mégpedig az, hogy rövidek a fejezetek, van néhány hosszabb is, de a többségük igen rövidke lett, pedig jól fogalmazol, a karakterek is jól kidolgozottak és az események is pörögnek, ezért úgy gondolom, hogy lehetnének kicsivel hosszabb részek is. Ettől eltekintve nincs semmi problémám, szóval max pont. :)
10/10

Egyediség: Őszintén szólva nem voltam nagyon otthon ebben a témában, ezért utána néztem mennyire gyakori az efféle fanfic. Keresésem eredményeként arra jutottam, hogy van pár ilyen, ezt meg kell hagyni, viszont ez nem jelenti azt, hogy a történeted nem lehet egyedi. Főleg, most, hogy a sztori mondhatni válaszúthoz érkezett, ahonnan bármerre elkanyaríthatod a történetet, végül is a Viadalnak vége, innentől pedig rajtad múlik, hogy mi lesz a folytatás.
Röviden összegezve; A  fanfic nem mondható teljesen egyedinek, ugyanis találtam jó párat ami hasonló, viszont szerintem elég tehetséges író/blogger vagy, így az egyediség hiányát képes vagy kompenzálni a történettel.
8/10

Összesen: 41/50

Remélem nem bántottalak meg semmivel és talán adhattam pár jó tanácsot is, nagyon tetszett a történeted, további jó blogolást. 

Bloom

1 megjegyzés:

  1. Szia!

    Köszönöm szépen, hogy időt szakítottál a blogomra. Örülök, hogy tetszett a történet. :)
    Sajnos a helyesírással mindig is hadilábon álltam, de igyekszem fejlődni. Köszönöm, hogy rávilágítottál a hibáimra, mostantól még jobban odafigyelek majd ezekre, mikor újraolvasom a fejezeteket.
    Neked is további jó blogolást. :)

    Swarley

    VálaszTörlés