2015. június 7.

Kritika #47 -Kiruccanás Pozsonyban


Design: A színösszeállítás nekem kicsit fura, nem illik szerintem annyira a koromfekete és a világoszöld. Maga a fejléc viszont jó, szerintem választhatnál a bejegyzések színéhez egy árnyalatot a fejlécedből, úgy sokkal szebb lenne! A fejléced sem rossz, viszont a bal oldali srác elég furán lett elhomályosítva. A modulok sorrendjén változtatnék, a rendszeres olvasókat kicsit feljebb hoznám, hogy könnyebb legyen az olvasóidnak a feliratkozás. Amit még kifogásolhatnék, hogy a Szereplők oldalon csak két ember van. Gondolom, ők a főszereplők, és ez rendben is van, csak szerintem a többi mellékszereplő is megérdemli azt, hogy oda kerüljön. A blogod összképe nekem kissé üres.
6/10

Történet: 

A mém ellenére ez rendkívül elnyerte a tetszésemet, habár a prológus elég rövid és némileg semmitmondó lett. Így egy fejezet után is azt elmondhatom, hogy a történeted vonalvezetése jó, szépen felépítetted az első fejezetet, kíváncsivá tettél mindenkit a folytatásra. Fel is iratkoztam, mert tetszenek az ilyen visszaemlékezéses blogok, amik a mai Magyarországon játszódnak. Biztatás gyanánt kapsz maximum pontot, mert engem valahogy tényleg érdekelne a történet folytatása.
10/10

Fogalmazás: Érdekes, néha tőmondatokat használsz, néha pedig olyan bonyolult mondatokat írsz, amikből az olvasó nem bír kikeveredni.
Azért kellett megbeszélnünk, mert ő Pozsonyban él, a keresztanyukámnál, aki igazából az ő keresztanyukája is, és egyben a nénikénk is, mivel anya nővére. 
Nos, ezt a mondatot kétszer is el kellett olvasnom, mire értelmezni tudtam. Egy tipp: rövidebbre csinálhattad volna az értelmező jelzőt, ha odaírod, hogy Szandi Daniella nővére, és így mindenkinek világos, mit is keres ő a keresztanyukánál. A fogalmazásmódod néha csapongó, olyan dolgokra helyezed a hangsúlyt, ami nem tartozik szorosan a lényeghez. Ez nem baj, hiszen az is unalmas, ha csak a konkrét történéseket írod le, viszont az elkövetkező fejezetekben próbálj meg egyensúlyt tartani az ilyen offtopic-dolgok és maga a történet között.
7/10

Helyesírás: "Gyerekek, figyeljetek egy kicsit! – szólított minket az osztályfőnökünk, aki egyébkánt egy kedves nő, 42 éves, akinek a lánya mindig velünk jött az osztálykirándulásra. (...)
- Szeretném, ha egy kicsit felmennénk együtt az osztályterembe, ebben a tanévben utoljára, oké? – kérdezte, szerintem feleslegesen, hiszen, ki merné azt mondani, hogy neki nem okés, és nem megy fel a terembe."

Ezzel a részlettel a probléma csupán annyi volt, hogy amíg egy szereplő beszél, nem ütünk Entert és nem kezdünk gondolatjelet, még akkor sem, ha közben történik valami, vagy te, mint író mesélsz az adott szereplőről. Néhány apró hiba volt még, az egybe- és különírással kapcsolatban: pl. tesipálya. Sajnos voltak benne vesszőhibák is: döntően ott, ahol kihagytad az alárendelő mondatokból a "hogy" szót, amit megtehetsz, de a vesszőnek maradnia kell.
7/10

Egyediség: Nos, van pár ilyen témájú blog, de az alapszituáció mindenképpen egyedi, nem szokványos. Szerintem érdemes folytatni, hiszen a történet egy fejezet után is ígéretesnek tűnik. Daniellával ellentétben én szeretem Pozsonyt, 3 évvel ezelőtt voltam ott nyaraláson.
9/10

Összesen: 39/50

További sikeres, és örömökben gazdag blogolást kívánok!

Fran Fisher

3 megjegyzés:

  1. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  2. Nagyon köszönöm, hogy elkészítetted a kritikát! Máskor sokkal jobban odafigyelek a helyesírásomra és a fogalmazásomra! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Anastasia Jones!
      Örülök, hogy szerinted hasznos volt a kritikám, ez nekünk, kritikusoknak is hasznos visszajelzés!

      Törlés