2014. július 5.

Kritika #20 - A lista


Design: Nekem tetszett a design, a fejlécet imádom, bár Harry képe egy picit pixeles, ami nem zavaró, de én ilyen gonosz, háklis ember vagyok, aki mindenben talál valami kivetni valót. Persze ez nem nagy gond, a fejléc illik a történethez és annak hangulatához, talán az egyetlen amit hiányolok róla, az maga a lista. Egy mondatban kifejtve, ez egy jól eltalált fejléc lett. A design-ban viszont van pár hiba, az oldalak jól észrevehetőek, bár én talán feljebb helyezném őket.Amúgy a blog elrendezésével sincsenek nagy problémák. Viszont van valami, amitől szerény személyem egy kisebb agy vérzést kapott, az a betű szín, amivel a fejezetek, meg kb a blogon minden más is írva van, nagyon nehezen lehet elolvasni, mivel mind a betű szín, mind pedig a blog háttere is nagyon sötét és ennek következtében nehéz olvasni a történetet. Pedig nekem tetszik, amit írsz/írtál, de képtelen voltam vele úgy haladni, ahogy akartam, mert mire egy fejezet végére értem fájt a szemem. Ez lenne az egyetlen komoly probléma, ezen kéne csak változtatni, mert alapjába véve a blog desgin-ja és fejléce teljesen rendben van.
9/10

Történet: Hű, hát hol is kezdjem, az elején megijedtem, mert bár nem egy tipikus, de ha úgy vesszük ez egy fanfiction, ezért kicsit vonakodva álltam neki az olvasásnak, de kellemes csalódásban volt részem. Már a prológus megfogott, ilyen eddig még egy ilyen fanfic-es blognál sem volt. Egy nagyon jó történetet hoztál létre, ami tele van csavarokkal és rejtéllyel...imádom az ilyeneket.Örülök, hogy Jess-nek nincs könnyű dolga, nem azért, mert nem bírom, hanem azért, mert így szépen, fokozatosan derülnek ki a dolgok a történetben. Hiszen valljuk be, ha minden egy csapásra kiderülne, nem lenne izgalmas. 
A másik dolog, ami a megfogott a történetben, azok a karakterek. Mindenkinek megvan a saját személyisége, arról nem is beszélve, hogy ezek a személyiségek rendesen ki is vannak dolgozva. Valamint már a történet elején karakter fejlődésnek/fejlődéseknek lehetünk tanúi. 
Viszont, amiért plusz pont jár, az a trailer. Egy eddig kritizált blognál sem láttam még tarilert, jót meg aztán főleg nem, viszont a tiéd jó lett, szépen össze lettek vágva a különböző filmekből, vagy éppen klippekből kivágott jelenetek. Egyszóval, a történetet imádtam.
10*/10

Fogalmazás: A mondataid nagyon szépen összetettek és érthetőek is, egyetlen egy értelmetlen mondattal sem találkoztam, a tagolás is jó, találtam pár hibát,de az nem ide tartozik. Szépen, világosan fogalmazol, örülök, hogy jól használod az összetett és tő mondatokat is, mert van, ahol szinte az egész blog csak tő mondatokat tartalmaz és persze van olyan is, ahol már olyan hosszúak a mondatok, hogy azt sem tudja az ember, hogy miről is volt szó az elején. Mindenképp pozitívum, hogy a történet jól alkalmazza a dialógusokat, valamint a leíró részeket is, egyikből sincs túl sok, vagy túl kevés, arról nem is beszélve, hogy a sztori megfelelő részein vannak, mert hát valljuk be egy idő után untatja az embert, ha már a tizedik sor óta egy házat, vagy embert jellemeznél, mint ahogy az sem lenne jó, ha a karakterek csak beszélnének és beszélnének és beszélnének...és a történet közben nem haladna előre semmit, de nálad szerencsére ez nem így van. Ami viszont a legjobban megfogott a fogalmazásodban, az az érzelmek leírása volt. Nagyon szépen és valósághűn írtad le őket, mikor Jess elkezdett sírni még az én szemeim is könnybe lábadtak (pedig engem tényleg nehéz megríkatni). Szép munka, át lehetett érezni a szereplők, főleg Jessica érzelmeit teljesen.
10/10

Helyesírás: Alapjába véve a helyesírásoddal nincs semmi gond, viszont nagyon, de tényleg nagyon sok az elgépelés, mindenképp olvasd/olvastasd át valakivel mielőtt közzétennéd, mert sajnos van, hogy egy ilyen elgépelés kizökkenti az embert a történetből. Engem legalább is kizökkent, mert nekem elég könnyű elterelni a figyelmem, úgy kb mindenről. Láttam még néhány vessző hibát, de szerintem az is csak figyelmetlenség volt, mint az elgépelés, ezt abból gondolom, hogy az elírásoknál általában a szó vége marad le. Ha ezekre odafigyelsz nem lesz gond a helyesírással sem.
8/10

Egyediség:  Szerintem egész egyedi, viszont ha csak az alap sztorit, plusz a prológust nézném azt mondanám, hogy teljesen egyedi. Ha a fanfictionok világát nézzük, akkor ez tényleg egy nem mindennapi történet, de ezt csak is addig a pillanatig gondoltam, amíg fel nem fedeztem a még kezdetleges szerelmi háromszöget. Mikor erre rájöttem nagyon elszomorodtam, mert így eléggé könnyen rájön az ember a dolgokra, gondolom nem a szerelem fog a középpontban állni, de szinte biztos, hogy valakivel összejön a végére...Kár, pedig ez egy teljesen egyedi történetnek indult, bár mivel még mondhatni az elején vagyunk bármi történhet. (Mondjuk Harry-vel na jó csak vicc volt, de ő csak ne flörtölgessen a halott barát nője húgával, még akkor sem, ha hasonlít rá) Remélem,  úgy alakítod a szálakat, hogy a történet megmaradjon egyedinek és ne menjen át egy sablonos, nyálas és tömeg gyártott szerelmi történetbe.
8/10 

Összesen: 45+1/50

Összességében számomra a blogod egy gyöngyszem a fanfictionok világában, mindenképp eltér a szokásostól. Remélem , hogy nem bántottalak meg semmivel és megfogadod a tanácsaimat. További sikeres blogolást!


Bloom

1 megjegyzés:

  1. Szia!:)
    Nagyon szépen köszönöm a hosszú és tartalmas kritikát. Igazán meglepett, hogy ennyire sikerült hatnom rád Jess érzelmeivel. Nem gondoltam volna, hogy ilyen hatást elérhetek a fogalmazásommal.
    Az viszont kicsit rosszul esett, hogy csalódtál a történetben. Nem akarok magyarázkodni és semmi lényeget lelőni, de a dolgok nem mindig azok, amiknek látszanak, gondolok itt a szerelmi háromszögre.
    Remélem nem okozok majd csalódást, ha velem tartasz a továbbiakban is!:)

    VálaszTörlés