2014. július 3.

Kritika #16 - Más



Kérésedre az egész történetről mondok véleményt, nem csak az első 10 fejezetről! 

Design: Ez viccesen alakult, ugyanis már megírtam a kritikát az előző designról, arról a barnásról, majd ahogy az első fejezetről átkattintottam a másodikra, hirtelen megváltozott az egész blog! Először csak pislogtam, majd visszamentem az előző fejezetre, de ott is ugyan ez a látvány fogadott. Szóval kitöröltem az előző véleményemet, és kezdhettem elölről... Nos, akkor lássuk. Kicsit szokatlan ez az oldalsó fejléc, azonban be kell valljam, nekem tetszik. Bár ettől kicsit elcsúszik maga a blog, az összhatás mégis sokkal jobb, mint az előző design esetén. Tetszik a színösszeállítása az egész blognak. Maga a fejléc is sokkal jobban tetszik, mint az előző. Épp az volt a kritikába írva, hogy lehetne jobb is az a fejléc, addig azonban nem tudtam volna megmagyarázni, hogy hogyan, mivel különösebb kifogásolni valóm azon se volt. Aztán megláttam ezt, és arra gondoltam: "Ez igen! Ez tetszik!" Szóval le a kalappal az új külső előtt! A modulok rendben vannak, ahogy az oldalak is, a betűtípus megfelel, abszolút megérdemli a maximális pontszámot!
10*/10

Történet: Megmondom őszintén, örültem, hogy végre van egy történet, ami nem Londonban, LA-ben, van New Yorkban játszódik. Nem sűrűn találkozok olyanokkal, akik bevállalják a magyarországi helyszínt és neveket, így örülök, hogy végre összeakadtam egy ilyennel. Már az első fejezet megfogott. Nem sok olyan bloggal találkoztam eddig, amik árvaházból indultak ki (én mondjuk most írok egyet, de az teljesen más). Tetszett, hogy nem rögtön az első fejezetben vagy a prológusban lőtted le a poént (nem akarok spoilerezni). Bár sejthető volt a fejlécen lévő kezekből, mégsem volt egyértelmű, hagytad, hadd töprengjen az olvasó. Kicsit meglepett, hogy milyen modern ez az egész épület, mivel az ilyen helyek általában szegényesek, de merész húzás volt eltérni a megszokottól, ami abszolút pluszpont! Igazából nagyon hamar végigolvastam a történetet, egyrészt a részek hossza miatt, másrészt viszont, mert nagyon megfogott! Olvastatta magát, és egy-egy rész végén kíváncsian kattintottam a következőre, vártam a fejleményeket. Mindvégig igazán érdekes és egyedi maradtál, a végkifejlet is váratlan. Minden elismerésem!
10*/10    

Fogalmazás: Szépen fogalmazol, kellően megismerjük a főszereplő gondolatait is. Választékos a szókincsed, szóismétléssel se nagyon találkoztam. Egy problémám volt: amikor franciául beszéltek, nem igazán fordítottad le, hanem leírtad úgy franciául, mintha csak magyarul lenne, a legtöbb esetben mindenféle magyarázat nélkül, szóval nem igazán lehetett érteni. Vagy épp egyáltalán nem. Viszont szerencsére ezek a részek nem voltak túl fontosak a történet megértésének szempontjából, viszont így is zavaró volt. Ez az egyetlen ok, ami miatt nem kap csillagot.
10/10 

Helyesírás: Helyesírási hibával nem találkoztam, a vesszők is rendben voltak. Mindössze egy-két elgépelés volt, ami teljes mértékben belefér. 
10/10

Egyediség: Ilyen, sőt, még hasonló bloggal sem találkoztam eddig, pedig hidd el, nem keveset olvastam már. Nem csak az alapsztori teljesen MÁS, mint a legtöbb blognál, de maga a történet alakulása is. Az lepett meg a legjobban, hogy nem egy elcsépelt szerelmi történetet hoztál ki a dologból, aminek nagyon örültem! Nem tudom, van-e esetleg másik blogod, de ezek után azt is szívesen elolvasnám, mert tényleg jók az ötleteid, egyáltalán nem sablon, és a fenti szempontok is mind kifogástalanok! Nálam a blogod benne van a TOP5-ben, szóval semmiképp se hagyj fel az írással!
10***/10

Összesen: 50+5/50

Azt hiszem, mindent elmondtam, így a végére nem is maradt semmi hozzáfűznivalóm. Még annyit, hogy ha esetleg van másik blogod linkeld be nyugodtan komiba (akár kérsz kritikát, akár nem), mert szívesen elolvasnám!:)
További sikeres blogolást! :D 

Vivienn J.

2 megjegyzés:

  1. Sziasztok! Köszönöm szépen a kritikát! Ez az első, és egyetlen blogom, de fejben már nagyjából alakul a következő története, szóval lehet, hogy hamarosan nyitok majd egy újat. Ha elkezdem, mindenképp ki fogom tenni a blogra, vagy a facebookos csoportba, szóval az érdeklődőknek azt szoktam mindani, hogy vagy iratkozzanak fel a blogra, vagy csatlakozzanak a csoporthoz, mert valamelyik helyre mindenképp ki fogom rakni. Az a gond, annyian kérték már, hogy küldjem el nekik privátban, hogy az már teljesíthetetlen :)

    VálaszTörlés
  2. A design változása miatt pedig bocsánat, pont most jött el az ideje egy átalakításnak. Nem saját munka, de a készítő nevében is köszönöm, szerintem is profi munkát végzett! :)

    VálaszTörlés