2014. július 20.

Kritika #24 - Werewolves or Vampires


Design: A design nagyon tetszik! A barna szín dominál különféle árnyalatokban, amitől kellően fantasy-s a hatás. A fejléc különösen megfogott! Tökéletesen harmonizál a bloggal, figyelemfelkeltő, a szereplők megfelelően vannak elhelyezve rajta, a háttere pedig különösen megkapó, misztikus hatású. Az oldalsáv is tetszik, a modulok elrendezése jó, az Oldalak animálása is, a könyvborító pedig bár elüt ettől a barna színvilágtól, nekem nagyon tetszik. Eddig talán nem tettem említést a kritikáimban külön a "Szereplők" modulról, pedig rájöttem, hogy kellene. Hogy eddig nem tettem, az azért van, mert sokszor meg se nézem, hiszen engem a történet érdekel, a többit a képzeletemre bízom." Rájöttem, hogy nagyon sokan a szereplők megtekintésével kezdik az egész olvasósdit, nem pedig rögtön a történettel. Szóval ezúttal erre is kitérnék: tökéletesen illenek ezek a rendezett képek a bloghoz, a nevek is jól olvashatóak. Esetleg valami információt írnék a szereplők alá, de így is tökéletes. Összességében a designod kifogástalan, minden elismerésem a késíztőnek!
10*/10

Történet: Rengetegen a borítója alapján ítélik meg a könyvet. Ha valaki rákattint a blogodra, akkor az első benyomása az, hogy "Ez igen! Tök szép, igényes, biztosan a történet is ilyen! Olvassunk bele!"... Nem tagadom, én is így reagáltam, amikor megláttam. Aztán elkezdtem olvasni, és a kezdeti lelkesedésem kissé alábbhagyott. Be kell vallanom, a prológus nem igazán fogott meg. Kicsit elsietettnek éreztem bizonyos helyeken, voltak benne zavaros részek, amiket nem ártott volna kifejteni. Aztán ott volt az a vámpírgyűlés. Azt például egyáltalán nem értettem, hogy miért olvasták fel, hogy kinek legyen gyereke, hogy ez miért van így, ki dönt felőle, meg úgy általában ez az egész. Épp ezért, ami utána történt is zavaros volt. Ezt a részt kicsit jobban kifejtettem volna, mert én konkrétan megálltam a történettel és próbáltam kigobozni, hogy most mégis mi történt. Alapjaiban a történet maga nem rossz. Nem igazán tudok róla  mit mondani, mert bár nagyon is kedvelem a fantasy történeteket, de mégsem kötött le teljesen. A 8 rész még nem annyira előrehaladott, de azért történtek benne érdekes dolgok, voltak elejtett félmondatok, amik izgalmat rejtenek, de valamiért nem győzött meg. Voltak pillanatok, amikor eléggé elkezdtem unni bizonyos részeket, így pár perces szünet után folytattam az olvasást. Persze vannak olyanok is, akiket jobban megfog, például a vérvarkas-vámpír mániások. Ez csak az én személyes véleményem, ízlésem kérdése. Ha jól alakítod a szálakat, átgondolod mi miért történik, váratlan fordulatokat viszel bele, akkor sokkal izgalmasabbá teheted. Az se árt, ha minimum két részenként történik valami érdekes.
7/10

Fogalmazás: Alapvetően nem fogalmazol rosszul, de azt se mondanám, hogy nagyon jól. Próbálod kerülni a szóismétléseket, bár ez nem mindig sikerül, és olyankor sajnos eléggé feltűnő. Az egyik fejezet végén, például, a gönc szó minden második mondatban szerepelt... Amikor viszont sikerül, általában jó szinonimákat használsz, azonban előfordulnak olyan szavak, amik nekem furcsán hatnak, ilyen volt a "célhely". Ezen kívül néha annyira igyekszel, hogy választékosan fogalmazz, hogy ne legyen olyan mindennapi a szóhasználatod, hogy az már erőltetetten hat. Itt is hoznék egy példát: "Kimerültségemben lehajtottam a felsőtestem a fekvőhelyemre." Ezen a mondaton fennakadt a tekintetem, annyira erőltetetten hangzik. Az ehhez hasonló mondatokat próbáld meg elkerülni, máshogy kifejezni magad, és akkor sokkal élvezhetőbb lesz az írásod.
7/10

Helyesírás: Főleg ragozási (-ba,be; -ban,ben) és vesszőhibákkal akadtam össze. Talán egy-két helyen olyat is láttam, hogy a ragot külön írtad a szótól. Nem tudom, hogy csak elgépelés-e, mindenesetre szemet szúrt, még akkor is, ha csak egyszer fordult elő. Ezen kívül van egy szó, amit akárhányszor ha meglátok bárhol is, elszörnyülködöm, pedig sajnos gyakori, sok embernél előfordul. Ez pedig az "evvel". Bár a helyesírás ellenőrző nem húzza alá, szerintem ilyen magyar szó nem létezik. Vagy ha mégis, akkor csak én és a környezetem kerüli használatát, nem tudom, engem ez az egyetlen szó irritál. Ráadásul nem egy irodalmi szóhasználat, nekem inkább parasztosan hangzik. Én javasolnám a szó kerülését, és inkább az "ezzel"-t részesíteném előnyben. Ezek a hibák átolvasással kiszűrhetők, vagy pedig ha nem vagy biztos, akkor olvastasd át valakivel, aki kijavítja, vagy felhívja a figyelmed a hibáidra.
7/10

Egyediség: Nekem pont úgy, mint a történet és a fogalmazási stílusod, az egyediség is olyan középtájt van. Vámpírok és vérfarkasok ősi ellenségek, harcolnak egymással. Pont. Az ilyen sztorikat a főszereplők érzelmi szálai, esetleg a két tábor közti feszültség teszi izgalmassá, ami sablonblogokat szül. Ennek ellenére ez a beépített-dolog tetszik, nem mindennapi húzás, bár még nem igazán derült ki, hogy ennek mi a célja. Ennek következtében van egy örök kérdés a történetben a szokásos "Vámpírok? Vérfarkasok? Melyik győz végül?" kérdéskör mellett, ami pluszpont ezen a téren. 
7/10 

Összesen: 38+1/50

Remélem, nem bántottalak meg semmivel, és tudtam segíteni!:)
További élvezetes blogolást!

Vivienn J.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése