2014. június 25.

Kritika #4 - You're in whom I trusted more than myself


Design: Be kell valljam, nekem nem tetszik. Az egészben annyi a pozitívum, hogy a háttér passzol a fejléchez, nekem azonban az egész túl csillogó. Olyan, mintha lehányta volna egy karácsonyfa égősor, már bocsánat. A fejléccel önmagában nem is lenne túl sok gond, de lehetne izgalmasabb is. Túl sablonos. A blog címe szépen van ráírva, bár nekem kicsit hosszú. Persze nem mondom, hogy ezt változtasd meg, hisz ez a Te blogod. Olyan nevet adsz neki, amilyet csak szeretnél. Szerintem a fejléc alá vagy oldalra kéne rakni oldalakat (értem ez alatt pl: Szereplők, Fejezetek stb). Oldalt a modulok úgy ahogy vannak, rosszak. Az a rózsaszín zenelejátszó pedig abszolút nem illik oda. Meg úgy alapból a zenelejátszó. Persze ez személyes véleményem, mert én ki nem állhatom a blogokon ezt, mindig is nagyon idegesített. A bejegyzéseken belül túl sok a kép. Jobban szeretem a leíró részeket, így az olvasó úgy képzeli el a dolgokat, ahogy szeretné, plusz ez a rengeteg kép nagyon megtöri a történetet, és nem is néz ki jól. 
Nagyon erősen javasolnék egy teljes design átalakítást!
3/10

Történet: Harry Styles fanfinction. Más itt már azonnal leírta volna a sztorit, én azonban nem vagyok a fanficek ellen, feltéve, ha azok eredetiek. Nem egy jót olvastam már, a többségük pont Harryről szólt. 
Aztán elkezdtem olvasni, és sajnos rá kellett jönnöm, hogy ez egy sablon sztori. Ráadásul a leggyakoribb fajtából. Persze végigolvastam az eddig feltett fejezeteket(kivéve egyet-kettőt), de csak nem lett jobb a dolog... Nagyon rohansz a történettel. Jobban is kifejthetnéd a dolgokat. Rengeteg a párbeszéd, sokszor teljesen értelmetlen dolgokról, a lényeg pedig kimarad. Több leírórész kéne, sokkal kevesebb képpel. Vigyél bele csavarokat, mert ez így egyáltalán nem izgalmas. Nagyon az alap fanfictionök stílusában írsz, ami nem jó. Nem vonzza az embereket. Már az előtt tudja az olvasó a folytatást és a végkimenetelt, hogy egyáltalán leírtad volna...
4/10 

Fogalmazás: Már a bevezető sokkolt. "Nem hittem a szememnek, mikor majd nem megnyerték a versenyt, mert szerintem nekik kellett volna annak idején." Ilyen és ehhez hasonló önmagában teljesen értelmetlen mondatokkal találkoztam. Elgépelésekből sem volt hiány pl: "északi élet". Persze a következő mondatban sikerült rájönnöm, hogy az éjszakai akart lenni... A nagy kedvencem a bevezetőben ez a rész volt: "De egyszer sem nyúltam droghoz. Ennek a szüleim nem nagyon örültek, ezért egy orvoshoz küldtek pont időben, mert kezdtem már kikészülni amit tettem magammal, és ami lett belőlem miatta." Szóval a csaj szülei annak NEM örültek, hogy a csaj NEM drogozott? Szerintem nem ezt akartad írni, ráadásul a következő mondat se jobb. És maguk a fejezetek még csak ez után jöttek... Az még mindig nem világos hogy az első részben a ruha miért van pirossal írva, amikor nincs hozzá link vagy ilyesmi. De még ha lenne is egy másik színt javasolnék, mert nagyon elüt, és már bántja a szemet. 
Már ne is haragudj, de szerintem a sok olvasás segítene, hogy szebben fogalmazz. Az ötödik fejezetig jutottam az olvasással, mert már a hajamat téptem a történet egyszerűsége, rendezetlensége és a fogalmazás minősége miatt. Egyszerűen nem bírtam. Aztán úgy döntöttem, hogy belenézek az utolsó fejezetbe, hátha tapasztalok némi fejlődést. És tapasztaltam. Úgy a hetedig fejezettől már jobban fogalmaztál, nem tudom mi történhetett, de örülök neki. Mindenesetre még mindig van hova fejlődni. Még nagyon van hova fejlődni!
4/10

Helyesírás: Rengeteg helyesírási hibával találkoztam! Rengeteggel! Pedig csak kb 6 részt olvastam el, és annak a fele képekből állt, mondhatni... Erősen javaslom a Word-öt és a jó öreg helyesírás ellenőrzőt! Ezen kívül rendkívül gyakoriak a vesszőhibák is. Javaslom, nézesd át valakivel, még mielőtt kitennéd!
3/10

Egyediség: Nincs mit szépíteni: ez egy sablon blog, ahogy azt már az elején is elmondtam... Sajnálom, de nem tudok erre mást mondani.
0/10

Összesen: 14/50

Ne haragudj, ha megbántottalak, de ne feledd: Te kérted a véleményem, én pedig csak elmondtam. Ne fikázásnak vedd, hanem építő jellegű kritikának, amiből tanulhatsz. Remélem a jövőben megfogadod a tanácsaimat, és egy sokkal jobb színvonalú történtet tudsz majd írni!

Vivienn J.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése