2014. június 26.

Kritika #8 -Mysterious Letters [Niall Horan fanfiction]

Julianna külön kérésére mindhárman írunk kritikát blogjáról.
1.
Design: Nagyon szép, rendezett. Tényleg nagyon tetszik, nem is nagyon tudok mit mondani, talán a fejlécen van egy apró hiba. Nem akarok angol zseni lenni, de az író writer, a write csak maga az ige, vagyis ír. A betűtípust kicsit jobban kiemelném, mert beleolvad a háttérbe. Ezt leszámítva a design precíz és minden mindennel passzol.
9,5/10
Történet: Érdekes. Bár csak két rész van fent, ismerősnek tűnő, ugyanakkor ígéretes. Két fejezet után sokat nem tudok mondani, sajnos. Egy dolog azonban sántít nekem kissé: azért az nekem furcsa, hogy Niall ennyire nincs képben Lanával, de ezt neked kell tudnod. Remélem, úgy alakítod a dolgokat, hogy egy érdekes, fordulatos sztori lesz. Az egyes fejezetek szerintem túl rövidek, mindenképpen picit hosszabbra próbáld írni! Szerintem követni fogom a későbbiekben is a blogodat.
8,5/10
Fogalmazás: Stílus szempontjából szebb lenne, ha az egyes mondatokat összekötnéd, így összefüggőbbnek tűnik a szöveged.
Például:
Reggel kimásztam az ágyból. Az óra 11:18-at mutatott, délre kell ott lennünk. Besiettem a fürdőbe.
Miután reggel kimásztam az ágyból, ránéztem az órára. 11:18-at mutatott, nekünk pedig délre ott kell lennünk. Éppen ezért besiettem a fürdőbe.
Persze, ez csak javaslat! A lényeg, hogy sokat írj, és ezáltal kialakul a saját stílusod.
7/10
Helyesírás: Sajnos itt is vesszőhibákkal találkoztam.
Nagyon hiányzott, hogy őszinte legyek, azt hittem, szétmarcangol belülről a hiánya, (még az is jobb lett volna.) itt ezt az utolsó pár szót nem nagyon értem
Ha ebben segítséget szeretnél, kérj meg valakit, aki átolvassa neked a részeket, mielőtt kirakod! De az is be szokott válni, ha hangosan felolvasod magadnak a fejezetet, a hangsúlyból érezni fogod, hova kell a vessző.
7/10
Egyediség: Az megvan, eddig még nem találkoztam hasonló bloggal. A dobozkás ötlet pedig alapvetően jó, de kíváncsi vagyok, hogyan folytatod!
8,5/10

Összesen: 40,5/50

Remélem, a negatív dolgok ellenére sem hagysz fel a blogolással, mert a sztorid alapvetően jó. Ha erre a pár dologra figyelsz, sikeres blogot vezethetsz!


Fran Fisher


2.
Design: Nos, bárki is csinálta, remek munkát végzett!A fejléc letisztult és gyönyörű, a betűtípus teljesen illik hozzá. Szintén a Writer szóra hívnám fel a figyelmet, hogy egy "r" betű lemaradt. A háttér tökéletesen harmonizál a fejléccel, nem is beszélve a szövegdobozról és a modulokról. Teljes az összhang.
10*/10

Történet: Be kell vallanom, engem megfogott. Jól írsz, és bár még csak az első két fejezet van fent, már megragadja az olvasó figyelmét. Különösen tetszik ez a rejtélyes, leveles dolog, bár már én is láttam egy hasonló fanficet-mint azt írtad is, hogy Te is olvastál-, viszont azt nem olvastam, szóval az élmény új. Bár az tényleg furcsa, hogy ilyen hamar elfelejti a lányt, és még a karkötőről meg a kezdőbetűről sem ugrik be neki, mégis ki lehet, de ahogy Fran is mondta: Te alakítod a szálakat. A történettel egy problémám van: rövidek a részek. Én a "minél hosszabb, annál jobb" elvet képviselem, így kicsit szomorú vagyok, hogy a részek ilyen rövidek. 
9/10

Fogalmazás: Kicsit sok a tőmondat, túlságosan is tagolod a gondolatokat. Részletesebben is leírhatnád a szereplők érzéseit, gondolatait. Én személy szerint leírórész-párti vagyok, éppen ezért nekem ez nagyon hiányzik. A levél viszont tetszik, kíváncsi vagyok a többire is, és hogy mit hozol ki a dologból.
7/10

Helyesírás: Igazából a vesszőhibákon kívül mást nem is nagyon találtam. Viszont ebből sok volt! 
7/10

Egyediség: Mivel már fentebb említettem, hogy találkoztam ilyen blogokkal, és ezt magad is beismerted, nem kimondottan egyedi. Azonban mivel olvasni még nem olvastam hasonlót, így sablonosnak sem mondanám igazán. Bár már korábban is olvastam ilyen "az elfeledett barát visszatért, bumm, szerelem" sztorit is. Mindent egybevetve inkább az egyedi oldal felé hajlok a történet kapcsán, szóval csak így tovább! Lehet, hogy követni fogom a történetet.:)
8/10

Összesen: 41+1(a csillag miatt a pluszpont)/50

Remélem hasznos volt a kritika, és megfogadod a tanácsokat. A történeted jó, semmiképp ne hagyd abba! Biztos vagyok benne, hogy ahogy egyre többet írsz, egyre jobb és jobb leszel majd.:)

Vivienn J.


3.
Design: A blog design nekem nagyon tetszik, a fejléc különösen jó, nekem is csak a Wirte szúrja picit a szememet, ha lehetőséged van rá azt majd próbáld meg kijavítani. A blogod elrendezése is jó, könnyen áttekinthető, tényleg minden harmonizál. Erre csak annyit tudok mondani, hogy ez egy szép, ízléses, letisztult blog.
10/10

Történet: Örülök, hogy csak később álltam neki a kritikának, így többet tudok írni a történetről. Bár még így is az elején vagyunk a harmadik fejezetben már van egy úgynevezett konfliktus helyzet...be kell valljam én is nagyon izgultam, hogy most akkor mi fog történni, ha a dolgok rosszul sülnek el...majdnem spoilereztem. Egy igazán jó történetet írtál, jól kialakított szereplőkkel. Lana karaktere nagyon tetszik , hiszen bármely lány aki olvassa képes belebújni az Ő bőrébe így kapva lehetőséget arra, hogy még,ha csak képzeletben is, de beszélgessen,sőt találkozzon Niall-el. Egyetlen problémám csak az, hogy ez is egy olyan sztori, amit már több formában is feldolgoztak, de mivel ez még csak a kezdete az egésznek, még sülhet ki belőle valami teljesen új is. Remélem , hogy a következőkben egy gyönyörű, egyedi és csavarokban gazdag szerelmi történetet követhetünk figyelemmel. 
9/10

Fogalmazás: Be kell vallanom ehhez a ponthoz nem tudok sok újat, mondani, szerkesztő társaim már szinte mindent elmondtak és a legtöbb dologban egyet is értek velük. Tény, hogy sok a tőmondat és kevés a leírórész , de alapjába véve a szövegstílusod és a mondataid megfogalmazása szép, arról nem is beszélve, hogy a részek egyre hosszabbnak tűnnek. Szerintem ha folytatod az írást, blogolást sokat fejlődhetsz.
8/10

Helyesírás: Azt kell, hogy mondjam egész jó, a három fejezet során nem nagyon találkoztam elgépeléssel, ami mindenképp pozitívum, a vesszőhibád tényleg sok,de ez kiküszöbölhető nagyobb odafigyeléssel is. Szóismétléseket se láttam sokat, vagy nem volt, vagy volt, de csak kevés  és nem vettem észre...viszont nem tudom, hogy ez csak elgépelés-e vagy, sima nyelvtani hiba, de olyan szó nincs, hogy termedt, mondjuk szerintem ez csak véletlen volt, de a részeket olvasd, vagy olvastasd át valakivel, mielőtt közzétennéd őket.
7/10

Egyediség: Én nem igen olvastam még fanfiction-t, ilyet meg végképp nem, szóval nekem ilyen téren teljesen egyedi, viszont az alap sztori nem az, sok könyv és film alapul azon, hogy régi barátok elfelejtik egymást, majd mikor újra találkoznak egymásba szeretnek. Nehéz egyedi történetekkel előállni, ugyanis Hollywood már nagyon sokfélekép feldolgozta őket,de ez a te történeted és olyannak írod meg amilyennek akarod, szóval, mint ahogy azt már a Történetnél is írtam, a lényeg az, hogy még simán lehet ez egy teljesen egyedi sztori is.
8/10

Összesen: 42/50

Bár sok újat már nem tudtam mondani így a legvégére, azért remélem hasznos volt a kritikám.További jó blogolást.

Bloom

1 megjegyzés:

  1. Köszönöm szépen! :) Ígérem a hibáimon javítani fogok az elkövetkezendő időkben! :)

    VálaszTörlés