2014. június 27.

Kritika #9 - Big Time Rush and me


Design: Oké... A designodról egy csodálatosan költői regényt tudnék írni, esetleg mélyenszántón drámai videót forgatni Szirmai Gergő/Puzsér Róbert stílusban, azonban ettől megkíméllek. Persze az értékelés ettől függetlenül nem marad el. Kezdjük a fejléccel. Nem tudom, kicsinálta, de valami borzalom! Látszik rajta, hogy nagyon amatőr munka. A képek összeszerkesztése egyszerűen förtelmes, a banda képe rettentően pixeles, a szöveg pedig túl sok. Nem tudom eldönteni, mégis melyik a blog címe... Végül az URLcím alapján saccoltam, hogy ez a Big Time Rush and me lesz, de javíts ki, ha rosszul feltételeztem. A háttér sem igazán illik hozzá, túl színes, az összhatás lelki traumát okoz. A fejléc alatt az oldalak alig látszanak, a modulok elrendezése pedig nagyon rossz! A két oldalt lévő információk zavaróak, én egy oldalra tenném őket. A zenelejátszó engem személy szerint rettenetesen idegesít, de ez minden blognál így van, ez személyfüggő. Én utálom. Persze nem mindenki lehet profi design készítő, viszont az emberek sokszor a borítója alapján ítélik meg a könyvet. Ha valaki így tesz, akkor innen azonnal továbbkapcsol. Ajánlok figyelmedbe egy teljes design átalakítást!
1/10

Történet: Alapvetően én szeretem a BTR-t, ezért is vállaltam el a blogod. A lelkesedésem addig tartott, amíg el nem olvastam a "prológust". Azon persze derültem egy sort, hogy a "főgonoszt" ugyanúgy hívják, mint engem. Persze ez nem gond, nekem inkább vicces. A bevezető nem valami figyelemfelkeltő ráadásul sablonsztorit sugall. De persze azért elolvastam a fejezetetek is. A neveket nagyon nem értem. Általában ha a főszereplők(BTR) lényegében külföldiek, akkor vagy a többi is az, vagy meg van említve, hogy nem. Na most itt a nevek alapján magyaroknak kell lenniük, viszont Greg neve így nagyon szúrja a szemem. Persze, ha ez becenév, akkor semmi gond, de ez esetben nem ártana ezt megemlíteni. Maga a történet-bár kicsit sablonos-, de nem rossz. Sok benne a poén még ha olyan alap mint pl.: húzz ki a vízből, erre belerántom, ezeket értékelem, sokat dobnak a dolgon. Viszont szerintem jobban is leírhatnád a szereplők gondolatait, érzéseit, így jobban megismerhetnénk őket, a személyiségüket, könnyebb lenne azonosulni velük. Az alapvető hibák ellenére meglepően gyorsan haladtam a történettel, észre sem vettem, hogy végeztem, ami abszolút pluszpont!
5/10

Fogalmazás: Nos ebben azért akadtak hibák. Nem vagy túl választékos, bár sokszor ezt pont a főszereplő személyisége követeli meg. Viszont engem ami nagyon zavart, azok a szóismétlések. Ezekre figyelj oda, használj szinonimákat! 
6/10

Helyesírás: Találkoztam néhány hibával, vesszőhibával, de alapvetően nem vészes. Helyesírás ellenőrzővel és átolvasással ezek kiszűrhetők.
8/10

Egyediség: Alapjaiban ez egy sablonblog. Rengeteg dolgot találtam, ami sok más blogban is előfordul. Kidolgozatlan, a szerelmi szálak és a történet alakulása túl egyértelmű. Bár bizonyos helyeken véltem felfedezni az egyediség halvány reménysugarát, még így sem tud a történet kiszakadni a sablonsztorik skatulyájából. Az viszont kivételesen egyedi húzás, hogy nem a lányok utaznak el valahova, ahol megismerkednek a srácokkal, hanem a srácok utaznak, és hogy van benne két fiúhaver karakter!
6/10

Összesen: 26/50

Remélem, nem bántottalak meg semmivel, és építő kritikaként fogod fel. Ha átalakítod a blogod külsejét, odafigyelsz a helyesírásra és a fogalmazásodra, sokat javíthatsz a történeten. Javaslom, vigyél bele váratlan, néhol esetleg sokkoló dolgokat, így izgalmasabbá teheted a történetet! 
További sikeres blogolást!

Vivienn J.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése