2014. június 24.

Kritika #2 - Feljegyzések egy vízilótól (Szívatás)


Design: A fejlécen helyesírási hiba van (szegény víziló még mindig hosszú í-vel mutatkozik be), de ettől eltekintve nem rossz. Láttam már ugyan ennél jobb fejlécet is, de mivel nem Te csináltad, ez más kategóriába kerül. Ugyanakkor nekem túl "vastag", én a magasságát kicsit kisebbre venném, mert így viszonylag sokat kell "letekerni", mire a blogbejegyzésekhez érsz. Ha Neked tetszik, maradhat, mert szerintem alapvetően passzol a blogod hangulatához, tartalmához. A  Én a helyedben viszont keresnék hozzá egy másfajta hátteret, mert ez a zöld-kék akármi eléggé elüt a fejléctől. A ceruzás kurzor viszont nagyon cuki!
A modulok elrendezésén változtatnék. Mivel a blogod sokszínű, és többféle témát dolgoz fel, az önálló oldalak listáját jobban láthatóvá tenném, tehát pl. mint itt nálunk, a fejléccel vízszintesen. Ha ezzel kapcsolatban kérdésed van, nyugodtan jelezd kommentben/emailben/chaten nekem.
6/10

Történet: Mivel külön kérted, ezért a Szívatás című történetről írok most.
Megmondom őszintén, az elején kicsit furcsállottam, hogy csak így bumm, belekezdesz a közepébe, de ezt nem gondolnám feltétlenül zavaró körülménynek. Bár, jobban örültem volna, ha az elején kicsit több leírás van, hogy kiderüljön ki kicsoda, pontoan mi miért van stb. A témája, hangulata viszont nagyon átjött, teljesen beleéltem magamat ebbe a gengszter-rosszfiú világba. Ami negatívum, hogy (szerintem) eléggé befejezetlenül hagytad. Jobb lett volna, ha ezt egy több fejezeten keresztül vezeted le, mert az alapötlet igen jó!
Elolvastam Az élet szívás! Ha a föld alatt vagy hat méterrel... -t is, ami nekem sokkal jobban tetszett, mint maga a Szívatás novella. Bízom benne, hogy ezt a sztorit folytatod, mert ehhez hasonló témájúval még nem találkoztam, és ígéretesnek tűnik!
8/10

Fogalmazás: Nem rossz, bizonyos részeket nagyon szépen leírsz, de van, amit szerintem elhamarkodsz, és kevés szót ejtesz. Biztos vagyok benne, hogy minél többet írsz, annál jobb leszel, mert a tehetséged megvan hozzá, már csak egy kis gyakorlás kell!
8/10

Helyesírás: A víziló-ügyet ide sorolnám, illetve találkoztam néhány vesszőhibával. Nem árt, ha a hosszú körmondatokat tagolod, mert így érthetőbb mindenki számára. A vesszőhiba, mint olyan, sajnos elég nagy probléma, de ha ezekben nem vagy biztos, kérj meg valakit, aki közzététel előtt átnézi a fejezeteket, így garantáltan nem lesz benne baki! 
6/10
Azért mutatok egy példát:
Társalogtak, a leány leásott a lelke felé vezető útra, a srácban megmozdult egy érzéshullám melyet állandóan elnyom a bunkózásával.
Társalogtak. A leány leásott a lelke felé vezető útra, miközben a srácban megmozdult egy érzéshullám, melyet állandóan elnyom a bunkózásával

Egyediség: Erre viszont maximum pontot adok, mert a különálló történeteid, novelláid egyáltalán nem sablonosak! Látszik, hogy átgondoltad őket, és remélem, a jövőben ki is dolgozod őket részletesebben. 
(Egy tippet még így a végére: a személyes dolgaid, sütijeid is nagyon jók, bár szerintem külön blogban több olvasót szereznél magadnak, ugyanis vannak, akik kifejezetten a személyes blogokat olvassák. Így megmaradna ez sztoris blognak, és az olvasóknak nem kellene annyit keresgélniük, hogy megtalálják azt, ami őket érdekli!)
10/10 

Összesen: 38/50

Remélem, semmivel nem bántottalak meg. De ha úgy érzed, szólj, mert ebből én is tanulok, mint kritikaíró! 

Fran Fisher



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése