2014. június 25.

Kritika #7 - Heart piercing nights


Design: Ezek a sötét színek jól passzolnak a blog hangulatához, a modulok is tetszenek. A fejléccel az az egy bajom van, hogy túl van zsúfolva. Túl sok rajta a szereplő. Azt még nem értem, hogy a bejegyzés dátumának miért fekete a háttere és miért olyan nagy... A bejegyzések betűszínét változtasd meg, mert nagyon egybeolvad a háttérrel. Lejjebb kellett hajtanom a laptopom, hogy el tudjam olvasni... Ha ezt a pár apróságot kijavítod, semmi kifogásom nem lesz.
8/10

Történet: Egy rész és egy rövid prológus. Ennyiből kell megállapítanom, ami nem könnyű, sőt! Ez még nagyon, de nagyon az eleje a történetnek! Szóval akkor elemezzünk... A prológus rövid, és túl lényegre törő. Konkrétan elmondja, mi történik az első két fejezetben. Én a helyedben sokkal rejtélyesebben írtam volna le, esetleg amit Te első résznek szántál, nálam az lett volna a prológus... A legnagyobb bajom vele az, hogy tényleg nagyon lelövöd vele a poént, és egyáltalán nem titokzatos. Az olvasó úgy érzi, ezzel már tud is mindent. A első rész jól elindította a történetet. A lány átváltozott, innen jönnek majd a bonyodalmak. Maga a felépítése jó volt, bár maradt egy kis hiányérzetem. Szerettem volna többet megtudni a családról, vagy legalább, hogy ki hogyan néz ki... De bízom benne, hogy a későbbiekben majd erre is sort kerítesz! Összességében az első rész alapján ígéretesnek tűnik, mindaddig amíg nem mész át sablonsztoriba!
9/10

Fogalmazás: A prológus megfogalmazása nekem egy kicsit primitív volt, hogy úgy mondjam. Sok tőmondat, és ahogy mondtam, semmi izgalom. Csupán száraz tények. Ez nem feltétlenül kelti fel az olvasók figyelmét. A fejezet már jobban tetszett, különösen az átváltozásról szóló leíró rész. Azonban az a párbeszéd, ami utána jött, nekem kicsit fura volt. Nem tudom, én kicsit talán másképp írtam volna le, óvatosabban közöltem volna a lánnyal a dolgot. Szegénynek túl sok mindent zúdítottak egyszerre a nyakába, bár talán részben ennek is köszönhető, hogy elszaladt. Összességében jól fogalmazol, csak a párbeszédekre figyelj oda!  
8/10

Helyesírás: Találkoztam pár helyesírási hibával, elgépelésekkel, de ez még nem olyan vészes. Ezen kívül vannak vesszőhibáid, amiket a helyesírás ellenőrző sem mindig tud rendesen kiszűrni (bár a Word próbálkozik), szóval ajánlom, hogy nézd át, vagy esetleg olvastasd át valakivel. Mindenesetre az előző bloghoz képest, amit ma olvastam 10**/10 volt, akárcsak a fogalmazás...:)
8/10

Egyediség: Na itt vagyok gondban. Egy rész. Egy nyamvadt rész.... Ebből nem tudom megállapítani, mennyire eredeti az ötlet. A helyzet az, hogy nem egy vérfarkasos, vámpíros blogot olvastam már, és a 90 százalékuk azzal indul, hogy a főhős megszökik/elveszik/elkóborol... Persze nem tudhatom, hogy hogyan tervezed csavarni a szálakat, milyen fordulatok várhatóak. Ha már több rész lesz, akkor is szívesen írok kritikát, ha megkérsz, vagy privátban elmondom a véleményem.:) Azért kapsz annyi pontot, amennyit, mert ezt még tényleg nem tudom értékelni, csak a kiindulóhelyzetet. De ha érdekesen alakítod a továbbiakban, akkor ez a pontszám persze bőven mehet feljebb! 
6/10

Összesen: 39/50

Remélem megfogadod a tanácsaimat.:) További sikeres blogolást!

Vivienn J.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése